Komunikacja finansowa grup ubezpieczeniowych: nacisk na Solvency II
Przez lata komunikacja finansowa stała się ważnym aspektem promowania działań dużych grup ubezpieczeniowych. Staje się ona szczególnie istotna w tym roku, wraz z opublikowaniem Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady „Solvency II” (Wypłacalność II), która wprowadza szeroko zakrojone zmiany dotyczące wymogów kapitałowych i zarządzania ryzykiem. W tym kontekście, przyjrzeliśmy się informacjom zawartym w dyrektywie Solvency II, głównym aspekcie komunikacji finansowej w 2015 roku.
5 głównych ustaleń dotyczących Solvency II
- Wprowadzenie Solvency II poprawi komunikację finansową ubezpieczycieli, zarówno pod względem jakościowym i ilościowym;
- Sporo grup dobrze dostosowało się do wymagań nowego środowiska regulacyjnego, bez wątpienia dzięki wcześniejszym przygotowaniom mającym na celu przygotowanie wewnętrznego modelu działania;
- Informacje na temat przyszłych perspektyw, zarządzania kapitałowego oraz wypłaty dywidend mogłyby ulec poprawie;
- Komunikacja finansowa zostanie bez wątpienia urozmaicona w 2016 roku, wraz z wejściem w życie Dyrektywy Solvency II, pierwszych publikacji SFCR i pełnej wersji Własnej Oceny Ryzyka i Wypłacalności (ORSA)
- Przyszłość raportowania „Embedded Value” jest czymś, na co warto zwrócić uwagę w nadchodzących latach: czy konwergencja z Dyrektywą Solvency II będzie kompletna, co doprowadzi do zaniku tego wskaźnika ?