Finanse cyfrowe: Wyzwania etyczne i compliance w branży usług finansowych - Raport Globalny
Obecnie firmy z sektora usług finansowych są w trakcie wdrażania zmian wymaganych przez nowe regulacje. W tym samym czasie, muszą zareagować na zwiększanie się poziomu cyfryzacji w handlu, a w szczególności w ich branży. Niektóre perspektywicznie myślące firmy świadczące usługi finansowe, w pojedynkę lub z dostawcami technologii finansowych, już wykorzystują możliwości, które oferują im zarówno nowe regulacje, jak i cyfryzacja, aby polepszyć jakość swoich systemów wewnętrznych i kontakty z klientami. Ich celem jest poprawa jakości oceny ryzyka, zwiększenie przejrzystości oraz odzyskanie zaufania, które zostało utracone po kryzysie finansowym.
O badaniu
Ten raport skupia się na tym, w jaki sposób firmy z sektora usług finansowych reagują na fale nowych regulacji i wzrost cyfryzacji. Rozważa także, w jaki sposób wdrożenie wyspecjalizowanych technologii cyfrowych moze pomóc firmom świadczącym usługi finansowe polepszyć jakość usług, lepiej zarządać obszarami ryzyka, polepszyć swoje standardy dotyczące przejrzystości i budować zaufanie.
Raport został opracowany na podstawie badania źródeł zastanych, ankiety online, w której wzięło udział 200 firm świadczących usługi finansowe na całym świecie i pogłębionych wywiadów z sześcioma ekspertami w temacie:
- Dr Thomas Loesler, Globalny Chief Compliance Officer, Allianz
- Andrew White, CEO, FundApps
- Ben Hammersley, Futurolog i specjalista ds cyberprzestępczości
- James Kennedy, Chief Technology Officer w zakresie dostaw aplikacji, UBS
- Giancarlo Bruno, szef sektora usług finansowych i członek komitetu zarządzającego, World Economic Forum
- R. Jesse McWaters, Lider ds innowacji finansowych, World Economic Forum
Pobierz raport poniżej, aby dowiedzieć się więcej lub zajrzyj na bloga Mazars Financial Services.