Wyzwania mediów: mobilność i wieloekranowość
„Głównym wyzwaniem grup medialnych w 2015 roku będzie efektywne integrowanie stale rozwijającej się technologii cyfrowej, w szczególności w zakresie zdolności tych grup do publikowania treści na wszystkich urządzeniach w czasie rzeczywistym."
Guillaume Devaux, Partner we Francji
Dla celów niniejszego barometru, Mazars przeanalizował osiągnięcia 100 największych spółek mediowych notowanych na giełdach w Ameryce Północnej i Europie.
„Smartfon stał się wyraźnym czynnikiem wzrostu dla firm z branży medialnej, szczególnie dzięki jego możliwości identyfikacji położenia geograficznego, która umożliwia reklamodawcom zarządzanie lokowaniem produktu w łatwiejszy i skuteczniejszy sposób.”
Victor Wahba, Partner w Stanach Zjednoczonych
Mimo niesprzyjających warunków gospodarczych na całym świecie, przychody w branży medialnej stale rosły, osiągając wzrost na poziomie 5%. Jednak różnice w wynikach pomiędzy rynkami europejskimi i północnoamerykańskimi oraz pomiędzy dużymi a mniejszymi spółkami mediowymi powiększają się. W wyniku wprowadzenia nowej strategii cyfrowej niektóre firmy doświadczyły kurczącej się marży zysku – jest ona często mniej opłacalna na początku, jednak z czasem daje większy przychód i usprawnia ogólne procesy.
Nasz Zespół ds. Mediów przeprowadził szczegółową analizę głównych czynników ryzyka wpływających na spółki medialne. W odpowiedzi na nowe modele biznesowe, które powstają w czasie stałej ewolucji elektronicznej, spółki te muszą szybko adaptować się, przy jednoczesnym stawianiu czoła nowym wyzwaniom dotyczącym publikowania swoich raportów rocznych.
Spis treści
- Informacje ogólne: kryzys ekonomiczny i nowe technologie
- Część 1: Dobre wyniki sprzedaży stymulowane przez rozwijające się technologie
- Część 2: Poprawa rentowności w Ameryce Północnej, kłopoty w Europie
- Część 3: W jaki sposób spółki medialne wykorzystują aktywa płynne?
- Co przyniesie przyszłość? Zwiększona zbieżność działań w mediach