Najważniejsze zagadnienia w komunikacji finansowej grup ubezpieczeniowych w Europie - Edycja 2015

Na przestrzeni lat komunikacja finansowa stała się ważnym elementem promowania działalności dużych grup przedsiębiorstw, zwłaszcza ubezpieczeniowych ze względu na ich szczególny model biznesowy.

Na przestrzeni lat komunikacja finansowa stała się ważnym elementem promowania działalności dużych grup przedsiębiorstw, zwłaszcza ubezpieczeniowych ze względu na ich szczególny model biznesowy.

Podobnie jak w latach ubiegłych, nasze badanie bierze pod uwagę ujawnienia finansowe 16 europejskich firm ubezpieczeniowych i reasekuracyjnych zawarte w raportach rocznych i sprawozdaniach finansowych na dzień 31 grudnia 2014 roku.

W tym roku koncentrujemy się na następujących zagadnieniach:

  • plany strategiczne grup ubezpieczeniowych: analiza zastosowanych wskaźników i głównych przekazanych informacji;
  • wpływ pierwszego zastosowania nowych standardów na pakiet konsolidacyjny i komunikację finansową;
  • ujawnienia dotyczące wpływu utrzymujących się na niskim poziomie stóp procentowych w Europie;
  • ujawnienia dotyczące goodwill i powiązanych testów utraty wartości odzyskiwalnej aktywów i ujawnienia dotyczące innych wartości niematerialnych;
  • komunikacja ubezpieczycieli dotycząca instrumentów finansowych, w tym instrumentów pochodnych i spraw związanych z otoczeniem rynkowym;
  • komunikacja na temat bieżącej wartości portfela i głównych wskaźników efektywności oraz
  • ujawnienia dotyczące zarządzania kapitałem w kontekście reformy regulacyjnej.

Skupiliśmy się na analizie porównywalności i czytelności danych oraz istotności ujawnień zarówno w odniesieniu do MSSF jak i innych założeń koncepcyjnych, do których odnosi się nasza analiza.

Dobór próby

Próba obejmuje  16 przedstawionych poniżej grup ubezpieczeniowych i reasekuracyjnych, które publikują sprawozdania finansowe zgodnie z MSSF:

 

Dokument

Key points of the financial communication of insurance groups in Europe 2015