Strategia i rola Polski w obliczu wyzwań rynkowych w sektorze lotniczym

Adam Zohry, starszy konsultant w Mazars Polska prezentuje kilka przemyśleń na temat sektora lotniczego i obronnego w Polsce, koncentrując się na jego głównych filarach takich jak klasteryzacja, technologie, zachęty rynkowe czy rezerwy talentów.

Międzynarodowy przemysł lotniczy przechodzi błyskawiczną fazę rozwoju, aby zaspokoić globalny apetyt na zwiększenie ruchu lotniczego.

Obecnie istnieje niewiele, jeśli w ogóle, samolotów, które nie zawierałyby części wyprodukowanej w Polsce. Skupiając ponad 120 firm z branży lotniczej i branży związanej z przestrzenią powietrzną i kosmiczną, które mają siedzibę w kraju, to właśnie tu wpływowi gracze spełniają wymagania wielkich gigantów lotniczych. Niezależnie od tego, czy jest to produkcja znanego na całym świecie śmigłowca wojskowego Sikorsky Black Hawk czy też rozwój innowacyjnych silników, firmy już dostrzegły potencjał Polski jako ważnego centrum lotniczego dla projektów produkcyjnych.

Aktualnie strategia Polski związana z sektorem lotniczym i obronnym przekształciła się w główny węzeł komunikacyjny dla projektów produkcyjnych, który opiera się na kilku kluczowych filarach, dostarczając niezbędnych elementów mających na celu wspieranie i opiekę nad firmami, które chcą rozpocząć lub rozszerzyć działalność w regionie.

Dowiedz się więcej o kluczowych filarach działania polskiej Doliny Lotniczej, pobierając dokument poniżej.

Dokument

Why business is flying high in Poland's Aviation Valley.pdf