Francuski i niemiecki przemysł motoryzacyjny – porównanie

W 2012 roku trzy grupy państw wygenerowały 90% całkowitych przychodów producentów i dostawców w branży motoryzacyjnej. Niemcy i Francja znalazły się na czele tych grup, za nimi uplasowały się Japonia i Korea Południowa, a na trzecim miejscu Stany Zjednoczone. Dzięki analizie sprawozdań finansowych oraz wywiadom z czołowymi przedstawicielami przemysłu motoryzacyjnego, Mazars poznał czynniki wpływające na pozycję dwóch liderów sektora motoryzacyjnego: Francji i Niemiec.

Aby wspierać światowych producentów, Niemcy i Francja zbudowały trwałą sieć dynamicznych i nowoczesnych dostawców. Te podmioty stanowią centrum wyzwań dla przemysłu motoryzacyjnego i pomagają budować nowy ekosystem. 

Automotive: blazing the trail

Mazars przeprowadził badanie, analizujące czynniki wpływające na pozycję dwóch liderów sektora motoryzacyjnego: Francję i Niemcy.

Mazars chciał w szczególności skupić się na niemieckich oraz francuskich dostawcach, porównując ich pozycję, wyniki oraz prognozy rozwoju. To badanie ukazuje poszczególne mechanizmy stojące za ich sukcesem  i przedstawia przewidywane zmiany w 2014 roku i później. Badanie oparte jest na wnikliwej analizie wyników finansowych 30 największych niemieckich i francuskich producentów sprzętu i dostawców z branży motoryzacyjnej, a także na podstawie indywidualnych wywiadów przeprowadzonych przez przedstawicieli Mazars.

Wyniki są zaskakujące dla obu stron.

Blazing the trail customer needs

Dokument

Survey_​Blazing the trail_​ 2014.pdf